Vyberte stránku

Search Engine Optimisation je velmi důležitou a současně velmi komplikovanou součástí digitálního marketingu. Každý kdo se do SEO pustí je zpočátku zmaten stále se měnícími algoritmy vyhledávání a potřebou jejich stálého ladění.

Naštěstí pro menší podnikatele a firmy existuje pár základních pravidel, pouček a triků jak si svůj web vylepšit a být ve vyhledávání vidět.

Pochopení základů SEO

Celý internet je každou vteřinu prohledáván vyhledávacími roboty a ti automaticky prochází veškerý obsah a na základě vnitřních algoritmů si udělají o vašem webu představu o čem je, co nabízí a jak je technicky v pořádku. (parametrů je samozřejmě výrazně více, ale bavíme se o základech)

Jakmile někdo začne cokoliv na internetu hledat, je jeho vyhledávací dotaz porovnán s těmito záznamy a pokud je váš obsah vhodný k zobrazení, zobrazí váš web ve výsledku vyhledávání.

Abychom trochu pochopili jednotlivé proměnné na které se třeba Google dívá rozdělujeme si je na On-page SEO a Off-page SEO.

On-page SEO je jak vyhledávače identifikují váš web z pohledu obsahu a technických komponent. Kromě samotného obsahu a skladby klíčových slov jde především o:

  • Metadata, tedy např. titulek webu či jeho popis.
  • Popisky obrázků (Alt Tag).
  • Struktura webu
  • Viditelnost obsahu, stránek a odkazů
  • Správnost url,
  • Vlastní interní odkazy mezi částmi webu
  • XML sitemap

Off-page SEO jsou prvky, které říkají o vašem webu zda-li je důvěryhodný, jestli na něj vedou odkazy z jiných webů, zda-li skutečně jste tím kým se prezentujete. Jednoduše zkoumá věrohodnost vašich stránek. Taktika odkazů z jiných webů je velmi důležitou částí SEO a ačkoliv je náročná na čas a zdroje je pro úspěch SEO také důležitá.

S čím začít při Search Engine Optimisation

Podobně jako v jiných oborech marketingu je potřeba se na váš web podívat očima zákazníka. Přemýšlet co hledá, jak hledá a jak uvažuje. Stejným způsobem totiž bude vyhledávač pracovat.

Hodnota a četnost klíčových slov, tedy slov, která definují a parametrizují váš obsah je pro vás výchozí prvek se kterým je potřeba pracovat. Obsah na vašem webu musí odpovídat tomu co skutečně nabízíte, musí co nejpřirozeněji popisovat vaše služby, produkty, způsob používání, výhody, přínosy.

Pokud budete mít v eshopu produkty a v popisku 1-2 věty o tom jak jste začínali v garáži a tohle je výsledek, vyhledávač vás porovná s někým kdo nabízí stejný produkt a má u něj uvedeno co to je, z čeho to je a jak se to používá a je jasné, že nemáte zkrátka šanci se potenciálnímu kupci vůbec zobrazit.

Začněte pracovat s obsahem webu, pečlivě projděte každou větu, každý obrázek a položte si otázku – je to něco co zajímá mé zákazníky, má to relevanci, říkám to přirozeně, říkám toho dostatek, ale ne zas přehnaně moc. Jak je na tom konkurence? Neříkáme všichni to samé? Změňte to.

Jednoduché triky pro SEO

Existuje naštěstí pár jednoduchých triků jak si pomoci 🙂

  1. My Business – platforma přímo od Google. Jakmile máte svůj záznam o webu verifikovaný v této platformě, získáváte body +. Google samozřejmě upřednostňuje „své“ záznamy a svou platformu a to včetně mobilního vyhledávání. Profil musí být samozřejmě v co nejlepší kondici.
  2. Blog – jak jinak rozšířit a zvětšit relevantní obsah webu, než pravidelným blogem z prostředí vašeho podnikání. Jednak říkáte vyhledávačům, že je váš web živý a aktualizovaný a hlavně si přirozeně zvětšujete zásobu klíčových slov. Výhoda blogu je, že můžete jít více do vyprávění příběhů, že jste vlastně experty v tom co děláte a co nabízíte.
  3. Sociální média – jak jinak. Sociální média na kterých pravidelně publikujete, rozšiřují váš obsah a dosah. Správná vazba mezi webem a sociálními sítěmi dokáže přivést další publikum k vám na web. Navíc vám sociální média dávají výrazně rychlejší zpětnou vazbu, zda-li je váš obsah relevantní a vyhledávaný. Nemusíte čekat na data z Google Analytics (i když ty určitě chcete také vidět).
  4. Záznamy v oborových rejstřících. I když to není všeobecně známé, jsou online rejstříky skvělým zdrojem návštěvnosti. Google indexuje samozřejmě i tyto rejstříky a porovnává záznamy, doporučuje vás lidem, kteří hledají něco ve vaší lokalitě. Neznamená to být ve stovkách záznamů, ale lokální a oborové jsou ty na které se chcete zaměřit.
  5. Doporučení, reference a recenze. Každá pozitivní 5ti hvězdičková recenze je k nezaplacení. V době obrovské nabídky služeb a produktů potřebují zákazníci pevný bod a trochu důvěry. Pokud vám kdokoliv na Google, či Facebooku ohodnotí služby palcem nahoru, získáváte body k dobru a i to pomáhá výrazně v SEO, protože to říká – důvěryhodné. A to chcete.

Závěrem k základům SEO

Ano SEO je složité, potřebuje čas a znalosti. Ale nemusíte se jej bát, existuje pár triků popsaných výše, zároveň se dají najmout dobří SEO specialisté. Mějte na paměti, abyste byli vidět musíte tomu dát zkrátka víc než vaše konkurence.

Naše služby v oblasti SEO dokážou pokrýt výše zmíněné oblasti jako správa profilů, nebo strategie obsahu pro lepší viditelnost vašeho webu a jeho správný výkon.