Všechny společnosti, které chtějí “být vidět” online potřebují skvělé SEO – optimalizovaný web pro vyhledávače. Na velikosti zde opravdu nezáleží. Malý, střední i velký podnik, všichni mají stejné výchozí podmínky.

Jednoduše řečeno, chcete, aby kdokoliv, kdo vyhledává na internetu, našel právě váš web a pokud možno v nejlepší možné pozici – mezi prvními. Návštěvník, kterého přivedlo na váš web právě organické vyhledávání je pro vás tím nejhodnotnějším. Sesbírali jsme pro vás pár zajímavých statistik týkající se optimalizace webů pro vyhledávače (SEO). Většina dat pochází ze starších reportů, které jsou k dispozici online. Aktuální data a hodnoty budou dnes už pravděpodobně daleko vyšší.

Tento příspěvek zároveň přináší zajímavý seznam zdrojů, reportů a odkazů na další články věnující se tématům: SEO, náklady, rozpočty a trendy v oblasti digitálního marketingu.

PÁR ZAJÍMAVÝCH ČÍSEL:

Organická návštěvnost

  • více než 40% obratu firmy je díky organickému vyhledávání,
  • 51% návštěvnosti webu přichází v rámci organického vyhledávání, z toho 10% z placeného, 5% díky socialu a 34% z jiných zdrojů (zdroj: Brightedge),
  • průměrná délka první stránky ve vyhledávání je 1890 slov (zdroj: Backlinko),
  • 32% veškeré návštěvnosti jde z první stránky Google search.

Náklady na SEO

  • v roce 2016 utratili společnosti z USA za vlastní SEO 65 miliard USD,
  • pro rok 2018 je odhad útraty za služby spojené se SEO 72 miliard USD a 79 miliard USD pro rok 2020 (zdroj: Borrell report),
  • většina firem utrácí měsíčně méně než 5.000 USD za služby spojené se SEO (zdroj: Borrell report).

Lokální vyhledávání

  • 18% lokálního vyhledávání na chytrých telefonech vedlo k nákupu v ten samý den,
  • 4 z 5 uživatelů využívají vyhledávání pro nalezení lokálních informací,
  • 80% vyhledávání v Google v oblasti „near by me“, tedy „v mém okolí“ přišlo z mobilu,
  • 70% uživatelů uvádí, že je pro ně důležité aby reklama obsahovala tlačítko “zavolat” a indikátor “kudy k nám”,
  • 65% uživatelů používá telefon v tzv. okamžiku – nyní chci koupit, tedy nakupují na základě emocí,
  • 76% uživatelů chytrých telefonů, kteří hledají, co navštívit v blízkém okolí, tuto návštěvu uskuteční do 1 dne a 28% z těchto vyhledávání nákup skutečně uskuteční (zdroj: různé analýzy a reporty Google – Think with Google, Google/Ipsos report atp.).

Chování uživatelů během vyhledávání

  • 51.3 % internetových uživatelů využívá mobilní vyhledávání a 48.7% desktopové,

  • 39% nákupů bylo ovlivněno správným výsledkem vyhledávání,

  • průměrné vyhledávání je 3 slova dlouhé,
  • 8% výsledků vyhledávání vede ke změně slov nebo frází ve vyhledávání, aniž by došlo k jakékoliv interakci s původním výsledkem
  • 21% vyhledávání vede k více než jednomu kliku na výsledky vyhledávání
  • 8% Google vyhledávání vede k tzv. pogo – stickingu, k situaci, kdy uživatel klikne na stránku, ale vrátí se zpět, protože nenašel, co hledal a klikne na jiný výsledek (zdroj: Jumpshot/Moz, Think with Google a Statcounter).

Google statistiky 

  • v roce 2016 Google evidoval 130 bilionů webových stránek,
  • každý měsíc poskytne více než 1 bilion vyhledávání, 
  • v roce 2016 Google provedl více než 1600 vylepšení ve vyhledávacím algoritmu, o rok později pak provedl odhadem 2500 změn a vylepšení,
  • zhruba 2 biliony vyhledávání proběhne na Googlu za rok. To je 63.000 za vteřinu, 3,8 milionu za minutu, 228 milionu za hodinu, 5,5 miliardy za den a 167 miliard za měsíc,
  • 66% vyhledávání vede k jednomu či více kliknutí a 34% výsledků vyhledávání nevede k žádnému (zdroje: Jumpshot/Moz, Think with Google, Search Engine Land atp.).

Na fungující SEO (a s tím i úzce spojenou návštěvnost vašeho webu) nemusíte být sami. Společně projdeme vaše aktuální statistiky, seznámíme se s cíli vaší firmy a najdeme cestu k lepším výsledkům na internetu. Protože, pokud vás zákazník neobjeví na první straně výsledků vyhledávání, netuší, že vůbec existujete.

 

napište nám

Čtěte také naše další články