SEOSearch Engine Optimization – je velmi důležitou a současně velmi komplikovanou součástí digitálního marketingu. Každý kdo se do SEO pustí je zpočátku zmatený stále se měnícími algoritmy vyhledávání a potřebou jejich stálého ladění.

Naštěstí pro menší podnikatele a firmy existuje pár základních pravidel, pouček a triků, jak si svůj web vylepšit a být ve vyhledávání vidět.

 

Pochopení základů SEO

Jednoduše řečeno, každou vteřinu kontrolují internet vyhledávací roboti. Ti automaticky prochází veškerý obsah a na základě vnitřních algoritmů si dělají představu o relevantnosti vašeho webu. Zkoumají, o čem je, co nabízí a zda-li je v pořádku i po technické stránce (parametrů je samozřejmě výrazně více, ale bavíme se zde o základech).

Ve chvíli, kdy začne kdokoliv na internetu něco vyhledávat, je jeho vyhledávací dotaz porovnávaný s těmito záznamy. Pokud je obsah vašeho webu (dle žádoucích parametrů) vhodný k zobrazení, zobrazí se na první stránce ve výsledku vyhledávání. Abychom pochopili jednotlivé proměnné, na které se vyhledáváč (například Google) dívá, rozdělíme si je na On-page SEO a Off-page SEO.

On-page SEO je to, jakým způsobem vyhledávače identifikují váš web z pohledu obsahu a technických komponent. Kromě samotného obsahu a skladby klíčových slov jde především o:

  • metadata, tedy např. titulek webu či jeho popis,
  • popisky obrázků (Alt Tag),
  • strukturu webu,
  • viditelnost obsahu, stránek a odkazů,
  • správnost URL,
  • vlastní interní odkazy mezi částmi webu,
  • XML sitemap.

Off-page SEO jsou prvky, které říkají o vašem webu, zda-li je vůbec důvěryhodný. Zda na něj vedou relevantní odkazy z jiných webů, či jste skutečně tím, kým se prezentujete. Zkoumá tedy určitou věrohodnost webu. “Taktika” využití odkazů z jiných webů je velmi důležitou částí SEO a ačkoliv je náročná na čas a zdroje, je pro úspěch SEO také důležitá.

S čím při SEO vůbec začít

Jako v jiných oborech marketingu, je i zde potřeba se na váš web podívat očima zákazníka. Přemýšlet, co hledá, jak hledá a jak uvažuje. Stejným způsobem totiž pracuje i vyhledávač.

Hodnota a četnost klíčových slov, tedy slov, která definují a parametrizují váš obsah, je pro vás výchozím prvkem, se kterým je potřeba pracovat. Obsah na vašem webu musí odpovídat tomu, co skutečně nabízíte a musí co nejpřirozeněji popisovat vaše služby. Tedy produkty, způsob používání, výhody i přínosy.

Pokud budete mít v e-shopu produkty a v popisku 1-2 věty o tom, jak jste začínali v garáži a tohle je výsledek, vyhledávač vás porovná s někým, kdo nabízí stejný produkt, ale má u něj uvedený jeho popis. Je tedy jasné, že zkrátka nemáte šanci se potencionálnímu kupci vůbec zobrazit.

Proto začněte pracovat s obsahem webu. Pečlivě projděte každou větu, obrázek a položte si otázku – je to něco, co je pro mé zákazníky relevantní? Zajímá můj produkt zákazníky? Říkám to přirozeně? Říkám toho dostatek? Není toho zas přehnaně moc? Jak je na tom konkurence? Neříkáme všichni to samé? Pokud jste alespoň 3x neodpověděli ANO, změňte to!

Pár jednoduchých SEO triků

Naštěstí existuje pár jednoduchých triků, jak si SEO usnadnit :-). 

Jedním z nich je Google platforma My Business. Verifikací vašeho webu touto platformou získáváte okamžitě plusové body. Google samozřejmě upřednostňuje „své“ záznamy a své platformy, a to včetně mobilního vyhledávání. Profil musí být samozřejmě v co nejlepší kondici.

Blog – jak jinak rozšířit a zvětšit relevantní obsah webu, než pravidelnými příspěvky na blogu z prostředí vašeho podnikání. Jednak říkáte vyhledávačům, že je váš web živý a aktualizovaný a hlavně si přirozeně zvětšujete zásobu klíčových slov. Výhodou blogu je, že můžete jít více do vyprávění příběhů, že jste vlastně experty v tom co děláte a co nabízíte.

Sociální sítě – jak jinak. 🙂 Sociální sítě, na kterých pravidelně publikujete, rozšiřují váš obsah i dosah. Správná vazba mezi webem a sociálními sítěmi dokáže přivést další publikum na váš web. Navíc vám dávají výrazně rychlejší zpětnou vazbu, zda-li je váš obsah relevantní a vyhledávaný. Nemusíte čekat na data z Google Analytics (i když ty určitě chcete také vidět).

Záznamy v oborových rejstřících – i když to není všeobecně známé, jsou online rejstříky skvělým zdrojem návštěvnosti. Google indexuje samozřejmě i tyto rejstříky, porovnává záznamy a doporučuje vás lidem, kteří ve vašem okolí něco vyhledávají. Neznamená to být ve stovkách záznamů, ale lokální a oborové jsou ty, na které se chcete zaměřit.

Doporučení, reference a recenze – každá pozitivní 5hvězdičková recenze je k nezaplacení. V době obrovské nabídky služeb a produktů potřebují zákazníci pevný bod a trochu důvěry. Pokud vám kdokoliv na Google, či Facebooku ohodnotí vaše služby palcem nahoru, získáváte tím body k dobru a i to výrazně pomáhá SEO, protože to říká – důvěryhodné. A to chcete.

Závěrem k základům SEO

Ano, SEO je složité. Potřebuje čas i znalosti. Ale nemusíte se jej bát. Existuje pár dobrých triků popsaných výše, které vám pomohou a zároveň se dají najmout i dobří SEO specialisté. Mějte však na paměti, že abyste byli vidět, musíte tomu zkrátka dát více než vaše konkurence.

Naše SEO služby dokáží pokrýt všechny výše zmíněné oblasti. Tedy, správu profilů sociálních sítí nebo strategie obsahu pro lepší viditelnost vašeho webu a jeho správný výkon.

Na fungující SEO (a s tím i úzce spojenou návštěvnost vašeho webu) nemusíte být sami. Společně projdeme vaše aktuální statistiky, seznámíme se s cíli vaší firmy a najdeme cestu k lepším výsledkům na internetu. Protože, pokud vás zákazník neobjeví na první straně výsledků vyhledávání, netuší, že vůbec existujete.

 

napište nám

Čtěte také naše další články