Fenomén internetu je nám všem dobře znám. Prosadit se v konkurenčním prostředí je stále náročnější. Ignorovat online svět znamená být dramaticky pozadu. Je potřeba také chápat, že podomácku sestavená webová stránka v online editoru za 10 dolarů nemá moc šancí na úspěch.
Proč? Pokud bude vaše konkurence jen trochu víc přemýšlet a investuje do svého marketingu, bude vidět. Snadno ji zákazníci najdou. Před každým nákupem si až 90% zákazníků provede vlastní průzkum. V průměru projdeme až 10 různých zdrojů, nežli provedem nákup.
Opravdu věříte, ze vydržíte v dnešním moderním digitálním světe s webovými stránkami, které vám vytvořil syn a to ještě po večerech při přípravě do školy? Jak je na tom vaše konkurence? Vyrobil jim webové stránky nějaký samouk co si zrovna dává pauzu mezi novým zaměstnáním? Vrátíte se vy osobně na takový web a nakoupíte tam?
5 základních důvodů proč mít vlastní webové stránky
1) Máte při ruce digitální vizitku
Každý z nás tráví destíky hodin týdně v online světě. A velkou část tohoto času je to na mobilu. Mají zákazníci možnost zobrazit si vaše kontakty, místa prodejen, otvírací dobu? Najdou důvody proč u vás nakoupit? Máte možnost kdykoliv potenciálním obchodním partnerům ukázat co děláte, jak to děláte a reference zákazníků?
Webové stránky fungují jako digitální vizitka s tím, že obsahují vše potřebné po ruce.
2) Nejste limitováni časem, máte otevřeno nonstop
Váš web nebude mít nikdy na dveřích cedulku dnes inventura, přijdu hned, nebo o víkendu zavřeno. Můžete obsluhovat zákazníky 24 hodin denně, 365 dní v roce i když spíte, jíte nebo odbavujete zakázky k expedici. Zákazníci si mohou pohodlně vybírat služby, objednávat produkty, studovat návody k použití. A to aniž by byli limitováni nepřítomností zaměstnanců.
3) Jde vás najít ve vyhledávačích
Vyhledávače nám obrovsky ulehčili práci. Nikdo dnes neprochází internet jen tak. Vyhledáváme, a rozhodujeme se podle toho co najdeme a jestli je to pro nás to správné. Zamyslete se kdy jste za poslední měsíc něco koupili a jak jste tu firmu našli.
Mít webové stránky optimalizované pro vyhledávače je základní pravidlo pro každou firmu, která chce v digitálním světě uspět.
4) přirozená vyhledatelnost (SEO) je nejlevnější reklama
Nikdo z nás nechce utrácet zbytečně peníze za reklamu, ale chápeme, že je potřeba být vidět a slyšet. Proč tedy nevyužít dobře optimalizovaného webu a získat zákazníky bez nutnosti reklamy jen tím, že nás najdou ti správní zákazníci.
V předchozím článku o základech SEO jsme přinesli pár tipů jak začít. Ale přeci jen bych to přenechal odborníkům, kteří pořádné SEO zvládnou rychleji, lépe a precizněji.
4) důvěryhodnost vaší firmy
Komu vy osobně uvěříte až budete příště nakupovat. Jaký je první dojem ze dvou webů nabízejících stejnou službu. Jeden se vám skvěle zobrazí na mobilu, do pár vteřin najdete službu, její popis, cenu a jak nakoupit. Druhý se nenačte, nebo pomalu a nejde pořádně pochopit, natož najít tlačítko koupit.
Profesionálně vytvořený design, dobře pochopitelný obsah, kvalitní fotografie a jasné sdělení buduje důvěru. Důvěru, že ti lidé vědí co dělají, investují do vlastní firmy a stejně budou přistupovat ke svým zákazníkům.
5) konkurence již kvalitní web nejspíš má
Jak je na tom vaše konkurence? S největší pravděpodobností již fungující web mají. Velmi často jsou i inspirací proč s nějakým vlastním webem začít. Každou minutou kdy se web konkurence posouvá výš a výš ve vyhledávačích, kdy oznamují novinky nebo píšou články o svých službách se vy propadáte.
Chcete-li zůstat ve hře, musíte mít svou pomyslnou digitální stopu. A ta stopa musí odpovídat vážnosti s jakou chcete svou firmu a své podnikání rozvíjet.
Na tvorbu nových webových stránek (a s tím i úzce spojené kvalitní SEO) nemusíte být sami. Společně prozkoumáme vaše obchodní cíle, jaká jsou očekávání od nového webu a také projdeme všechny případné chyby stávajícího řešení. Pokud návštěvníci z webu odchází aniž by nakoupili nebo nezanechali kontakt, je taková webová prezentace nefunkční a vám je k ničemu.
napište nám
Čtěte také naše další články
Marketingové tipy pro malé podniky a živnostníky postižené Covid-19
Marketingové tipy pro malé podniky a živnostníky v dobách Covid-19Všichni bez výjimky pociťují dnes a denně dopady pandemie Covid-19. Ekonomicky...
24 překvapivých faktů o SEO – Search Engine Optimization
Všechny společnosti, které chtějí “být vidět” online potřebují skvělé SEO - optimalizovaný web pro vyhledávače. Na velikosti zde opravdu nezáleží....
Základy SEO pro lepší výkon webu
SEO - Search Engine Optimization - je velmi důležitou a současně velmi komplikovanou součástí digitálního marketingu. Každý kdo se do SEO pustí je...
Na co myslet při tvorbě nového webu…
Na co myslet při tvorbě nových webových stránek Uvažujete o nových webových stránkách nebo o renovaci těch starších? Je dobré přitom pamatovat na...
Jak na marketing u malé rodinné firmy?
Prvotní chaos? Často se setkáváme s malými rodinnými firmami, které dělají marketing tzv. “na koleni”. V horším případě si náhodné nápady realizují...